Legowisko dla kota

Właściwie nie tyle legowisko co wieża dla kota z legowiskiem, budką i drapakiem, którą właśnie skończyłam samodzielnie robić. Oczywiście, że można przejść się do zoologicznego lub zamówić coś podobnego w sklepie internetowym ale samodzielne zrobienie daje na prawdę dużo satysfakcji :)

Najprostszym rozwiązaniem jest wieża z mocnych tekturowych pudeł o które nie trudno. Potrzebny jest jeszcze klej stolarski (Wikol), papierowa taśma klejąca, kawałki grubszego materiału, futerka, skóry… właściwe wykorzystać można wiele materiałów, trzeba tylko pozaglądać w domowe zakamarki.


Wieżę przygotowujemy z kilku kartonów ustawionych na sobie (sklejonych), warto na dół dać nieco szersze dla lepszej stabilności. Dodatkowo można, tak jak ja zrobiłam, podkleić kawałki grubej tektury pod spodem, które można później okleić na przykład skrawkami sztucznego futerka.

Należy pamiętać o wycięciu przejść pomiędzy poszczególnymi piętrami a w przypadku wyższych kartonów, o zrobieniu dodatkowych podestów w środku. Na zewnętrznych ściankach robimy otwory doświetlające, którymi nasz ulubienic może również wyskakiwać.

Całość można czymś okleić, choć ja zostawiłam wieżę bardziej naturalną. Kotka chętnie gryzie kartony więc w trosce o jej zdrowie unikałam sztucznych i często szkodliwych materiałów. Jedyną dekoracja są namalowane przy użyciu szablonu kocie łapki.

Do gotowej wieży można przymocować kupiony, bądź własnoręcznie zrobiony drapak. W przypadku prezentowanej wieży widoczne są dwa. Większy gotowy i mały wykonany własnoręcznie. Kawałek poskładanego kartonu został owinięty sizalowym sznurkiem a następnie przyklejony do ścianki.

Poniżej widoczne jest wnętrze jednego z pudeł z wyciętym przejściem i podestem oraz całość już z kotką :)

wieza_dla_kota_1 wieza_dla_kota_2

Komentarze

  1. super próbuje zrobić też coś takiego ale twoje jest o niebo lepsze

    OdpowiedzUsuń
  2. super prubuje zrobic taki sam ale twój jest o niebo lepszy:D

    OdpowiedzUsuń
  3. a mam pytanie co dałaś do środka?

    OdpowiedzUsuń
  4. W środku poza jakimiś półeczkami z kartonów nie ma nic, koty lubią siedzieć na papierach wszelkiej maści. Luna chomikuje tam niektóre swoje zabawki. Jedynie, jak widać, na wierzchu jest taka dość gruba tkanina, to co było w domu na zbyciu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajowe, wziełam to na bloga :P znaczy tylko zdjecie nie obrazisz sie ? Jak cos pisz to usunę:*
    Jak naprawde nie chcesz pisz nie chce nieporozumień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, nie wiem czy ci to przeszkadza ale wziełam twoje zdjęcie domka na mój blog
    oczywiscie tylko zdjecie nic z jak zrobić :PP
    Jeśli nie chcesz zebym miała na swoim blogu tego zdjecia napisz ja je usune
    pisze bo nie chce konfliktów :*

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacja,świetny pomysł, praktyczne i tanie, i można zrobić nowe, gdy kotek wydrapie dziury lub się zniszczy, muszę zrobić coś takiego mojemu Fredkowi:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba spróbuję zrobić takie cudo mojej Czaczy. Zastanawiam się czy nie wziąć drugiego kota. Myślisz, że potrzebny będzie drugi drapak dla nowego kota?

    OdpowiedzUsuń
  9. Trudno mi powiedzieć, koty mają różne charakterki, ale wydaje mi się, ze powinien wystarczyć jeden?

    OdpowiedzUsuń
  10. Extra, próbuję zrobić podobne dla Apolla :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wózek dla kota

Nosidło dla kota